31.10.2014

Terveisin, Salla

Minun ensikosketukseni Keravaan oli vuonna 1998, kun tutustuin paikkaan tulevan mieheni kautta.

Pieni kompakti kaupunki teki minuun vaikutuksen positiivisella tavalla ja etenkin sydämelliset ihmiset, joihin sain tutustua. Niinpä vuonna 2006, kun meille oli tulossa perheenlisäystä, sain alkujaan keravalaisen miehenikin vakuuttuneeksi siitä, että Kerava olisi hyvä paikka elää perheen kanssa ja kasvattaa lapsetkin.

Hetkeäkään en ole katunut. Olen edelleen sitä mieltä, että Kerava on mitä mainioin paikka elää perheen kanssa ja lapsilla on täällä hyvä kasvaa. Se ei tarkoita toki sitä, että kaikki olisi hyvin, ei lähimainkaan, mutta missä olisi? Täältä olen kuitenkin löytänyt välittämistä, vilpittömyyttä, rentoja, aitoja ihmisiä, jotka haluavat vaikuttaa asioihin.

Pari vuotta sitten koin jonkin sortin herätyksen elämässäni ja vaihdoin täysin alaa. Tunsin vahvasti, että haluan tehdä jotain sellaista työtä missä voin omalta osaltani auttaa ihmisiä voimaan paremmin. Minusta tuli hieroja ja samalla yrittäjä.

Muutaman vuoden sisään olen myös nähnyt elämässä enemmän kuin aiempien noin 35 vuoden aikana yhteensä. Olen nähnyt miten vaikeaa äitinä oleminen voi olla ja miten tärkeää on, että jokaisella perheellä on jonkin sortin tukiverkko. Olen nähnyt läheisten sairastuvan vakavasti. Olen nähnyt loppuun palamista. Olen nähnyt taloudellista epävarmuutta ja työttömyyttä. Olen nähnyt miten paljon voi merkitä, kun olet siinä ja annat kätesi. Olen saanut ja antanut. Olen nähnyt niin aitoa välittämistä, että uskoni ihmisten hyvyyteen on voimistunut ja samalla oma haluni tehdä enemmän hyvää kasvanut.

Kun ystäväni kysyi kiinnostaisiko minua tällainen Hyvä kasvaa Keravalla -hanke, en epäröinut hetkeäkään. Monilla meistä on oikeasti paljon annettavaa, rahallisesti tuskin suurimmalla osalla mutta jokainen voi tehdä oman osansa sen eteen, että meillä kaikilla olisi parempi olla. Että Hyvä kasvaisi. Itse olen nähnyt tällaista toimintaa Keravalla todella paljon (ja toki myös muualla). Naapurit auttavat toisiaan, kuuntelevat, tukevat, tsemppaavat lenkille, hakevat lapset päiväkodista, kun itse et ehdikään. On erilaisia hyväntekeväisyysprojekteja ja -järjestöjä. Urheiluseurat täynnä vapaaehtoisia. Kun avaa silmänsä, näkee myös paljon hyvää. Ja näkee missä itse voisi auttaa.

Nyt meillä yrittäjillä on siihen oivallinen tilaisuus. Kun yksi HykKen ydinporukkaan kuuluva sanoi ääneen unelmansa ”Kaikkien joulusta Keravalla”, olimme jokainen heti mukana. Tähän isoon unelmaan tarvitsemme kuitenkin paljon apua. Myös meiltä yrittäjiltä. Tiedän, että ajat eivät ole parhaat mutta kuten sanottu aina löytyy joku tapa, jolla auttaa ja näinä aikoina se vasta tärkeää onkin. Minä haastan pienyrittäjänä kaikki muutkin pienet yksin – tai kaksinyrittäjät mukaan joulutalkoisiin esim. lahjakortin voimin. Lahjakortti hierontaan, kasvohoitoon, hiustenleikkaukseen...on pieni ja mahdollinen ele jokaiselta meiltä. Jos sinulla on mahdollisuus auttaa näin tai jotenkin toisin, otamme kaiken avun vastaan riemumielin.

Ota yhteyttä, me kerromme lisää. Ja kerromme vaikket yhteyttä ottaisikaan.

Voin kokemuksesta sanoa, että auttamalla ja yrittämällä vaikuttaa, saat takuulla itsellesikin mukavamman mielen kuin valittamalla kotisohvalla. Minun toiveeni on, että teemme yhdessä Keravan, joka on aidosti kuntalaistensa näköinen, missä Hyvä todella kasvaa ja missä todella on hyvä kasvaa.


( P.S. Sallan yritys, Hierontaa kehon ja mielen parhaaksi, toimii nykyään myös Keravalla. Salla lahjoittaa joulutapahtumamme pukinkonttiin lahjakortin hierontaan. T: HykKe)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti