Mäkiautokisan tulokset & palkinnot


 
Kisakuskit 2016 – KIITOS, olitte rohkeita, reippaita ja huimia!

Kuski nro 2) Lauri H. 
Kuski nro 3) Peetu J. 
Kuski nro 4) Iida S. 
Kuski nro 5) Veeti J. 
Kuski nro 6) Eetu H. 
Kuski nro 7) Hemmo E. 
Kuski nro 8) Menni E. 
(numerolla 1 ei kuskia, ettei kukaan ole ykkönen jo etukäteen)

Kierrosajat


Eka kierros (hitauslasku):
Kuski nro 6) 1.07.49
Kuski nro 3) 1.04.43,
Kuski nro 5) 38.08,
Kuski nro 7) 28.57,
Kuski nro 4) 23.54,
Kuski nro 2) 22.11
 

Toka kierros (nopeuslasku):
Kuski nro 2) 11.37
Kuski nro 6) 11.38
Kuski nro 5) 11.68
Kuski nro 4) 12.04
Kuski nro 3) 18.05
Kuski nro 7) 21.67

Kolmas kierros
(nopeuslasku):
Kuski nro 2) 10.76
Kuski nro 6) 11.43
Kuski nro 5) 11.45
Kuski nro 4) 12.16
Kuski nro 7) 21.92
Kuski nro 3) 34.31

Neljäs kierros
(nopeuslasku):
Kuski nro 2) 10.41
Kuski nro 6) 10.42
Kuski nro 4) 11.68
Kuski nro 5) 12.16
Kuski nro 3) 17.56
(kuskit 7 & 8 jättivät kierroksen väliin)

Viides kierros (ylöspäinkierros, jossa myös kisahuoltajan jalat kävivät koetuksella): 

Kuski nro 3) 13.81 
Kuski nro 4) 15.21
Kuski nro 5) 15.32
Kuski nro 7) 16.71 
Kuski nro 6) 19.13 
Kuski nro 2) 19.16
 

Koska tulosten vertailu olisi käynyt mahdottomaksi, päätettiin pääpalkinto arpoa. Sattumalta pääpalkinto osui nopeuskierrosten nopeimmalle kuskille, ja lohdutuspalkinto jokaisen nopeuskierroksen kakkoselle!
- Pääpalkinto Crazy Safety -tiikerikypärä (VekaraVintistä, saatavana myös seepraversiona!): Lauri H.
- Lohdutuspalkinto tiikerisoittokello & saippuakuplia (myös VekaraVintistä): Eetu H.


Kaikki osallistujat saivat lisäksi osallistumis- & autonrakentamispalkintokassin, joka sisälsi:
- Ulla Fallströmin Vanhojen ajoneuvojen värityskirjan (saatavana myös kävelykadun Suomalaisesta, vink vink)
- kunniakirjan omalla nimellä
- autovihkon, jonka etusivulle
merkattiin kisatunnuksen kera kaikki kisaajan "aika-ajot"
- autotarra-arkin & Salama McQueen -puuvärit
- autokarkkia & luomu-pillimehu evääksi seuraavia kisoja varten
- ja tietenkin keravanvihreät karvanopat!


Autojen pokaalit lahjoitti eräs keravalainen motocross-kuski – kiitos!
Ja kuinka onnellisesti kävikään – jokainen auto voitti pokaalin jossain arvostelukategoriassa! 


(Kuvat: kuskien omat arkistot)


Team Scuderian Peetun & Veetin formula: PARAS katukilpuri / Classic Car
 

Tuomariston kommentit:
"Mario Andrettin F1-Ferrari vuodelta 1971 on kokenut uudelleensyntymisen Keravalla mäkiautona. Arvostan."

"Tässä autossa on vanhan liiton downforcea, imua kuuman asfaltin pintaan."
"Kuljettajan istuin on kisan viilein. Katudesignia uskottavimmillaan."
“Valmis suoraan formuloiden seuraksi, varsinkin katuradalle.”
“Klassinen mäkiauto teknisine ohjausratkaisuineen”
“Levein takaspoileri sekä taustapeili ansaitsevat erityismaininnat”
“Lisäpisteitä ropsahtaa huolellisesti toteutetusta maalauksesta sekä tyylikkäästä kokonaisuudesta!”

 
(Kisan aikana kuulimme, että kuskien mummo oli luopunut rantatuolistaan & kukkapöydästään tämän auton vuoksi. Kiitos mummo!)


 
Eetun & Laurin “Sininen salama”: PARAS varustelu / Tuning & Performance
 

Tuomariston kommentit:"Aerodynamiikkaa vanhaan malliin. Kulmikkuutta arvostetaan tänä päivänä ihan liian vähän!"
"Rengasvalinta sopii alustalle kuin alustalle, keliin kuin keliin"
"Onko mersu muka näyttänyt näin tyylikkäältä vuosikymmeniin?"
“Virtaviivaisesti tuunattu johtotähti”
“Saanut vaikutteita nykyisestä citymaasturityylistä, tällä ei katukivetyksiin kiinni jää!”
“Loistava toteutus avaimineen kaikkineen”
“Erityismaininta turvallisuutta ja mukavuutta parantavasta penkkiratkaisusta. Myös renkaiden kestävyys on huomioitu.”
“Tällä pelillä ajaa useammatkin kisat helposti."



Hemmon ja Mennin “Pötsi Kolmonen”: Paras Custom Van & Truck
 

Tuomariston kommentit:
"Nokka pystyssä! Perälauta maassa! Tästä on itsestään ylpeässä autoilussa kysymys."
"Kuten jenkkiläisissä tuunausohjelmissa, joissa pakettiauton kylkiin maalataan tarinoita, näin on tehty tässäkin kaunottaressa."

"Pahvi on todella raikas vaihtoehto materiaalina. Kun aikaisempi kylki alkaa hörpätä vettä, mekaanikko tekaisee hetkessä uuden."
"Turvakaari nyt vaan on professionaalin autosuunnittelun merkki."
“Gasser-tyyppinen keularatkaisu tuo mieleen 70-luvun katukilpurit 2000-luvun hybridiversiona.”
“Rekisteröinnistä suuri kunnia & lisäpisteet. Sponsorien saamisesta kylkiin erityismaininta.”
“Rohkein ja ennakkoluulottomin toteutus. Lisäksi kierrätys ja jatkokäyttö huomioitu hienosti.”



Paras Rock'n'roll Car / Rod & Custom: Iidan “Vrum-vrum”
 

Tuomariston kommentit:
"Tämän voisi viedä suoraan Kerava Car Show'n rodien keskelle – ja kukaan ei huomaisi eroa"
"Kustomissa yhdistyy villin oranssi tropiikki teolliseen mustaan putkiromantiikkaan"
"Kaksijakoisuus rungossa tekee tästä autosta itseään suuremman: 1 + 1 = 3"
“Tässä autossa on ripaus rodi-kulttuuria pienempien etupyörien ja klassisesti sivuista törröttävien pakoputkistojen ansiosta”
“Moderni “rotta-look” – ja tämä on siis hyvä asia”
“Erityismaininta jarrupolkimesta. Tyyliin sopiva ja ehdottomasti ajan hermolla oleva toteutus.”

 


Hykken (ja Keravan?) ensimmäisessä Mäkiautokisassa kesäkuussa 2016 arvovaltaiseen tuomaristoon kuuluivat…

Samuli Isola, aktiivinen keravalainen aikaansaaja ja kaikenlaisen keravalaisen viihtyvyyden kehittäjä, Kerava-seuran johtokunnan jäsen sekä yksi mahtavan Kerava Car Show / Tribute to Sherwood -tapahtuman järjestäjistä. Samuli jakoi kunniavieraana myös kisan palkinnot.

Riikka Andersson, Forssan Pick-Nickiä eli yhtä pohjoismaiden suurimmista autotapahtumista järjestävän SMCF-autokerhon tiedottaja, intohimoinen vanhojen autojen & moottoripyörien harrastaja, jonka kullanoranssi -59 Chevrolet Impala bongataan silloin tällöin Keravallakin.

Tero Salovaara, Keski-Uudenmaan Autoteknillisen Yhdistyksen pj, useampiakin harrasteautoja omistanut mies, joka ihan työkseen tietää kaiken polttoaineista (paitsi autojen, myös lentokoneiden & laivojen) ja cruisailee Keravalla vuoden -59 Buick Electralla. (Tämän tuomarin piti jäävätä itsensä yhden auton kohdalla, mutta innostui arvioimaan senkin. Onneksi muut tuomarit hyväksyivät.)





Samuli Isola luovuttaa pokaalit rakentajille
Kaikki voittivat!




Pääpalkinto on palkinto myös päälle – saatavailla VekaraVintistä!


Kivaa oli – koska saa taas heiluttaa tätä uudestaan?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti